Sinop Bilim Sanat Merkezi Okulundaki Öğrencilere " Bilinçli Tüketici Nasıl Olunur" Konulu Eğitim Verildi.
Ticaret İl Müdürümüz aynı zamanda Sinop İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Yavuz Selim AYKAN tarafından öğrencilerine 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunla ilgili bilinçli tüketici olmaya yönelik bilgiler verildi.
15 Mart 2023
Müdürlüğümüz tarafından öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen ilk program Sinop Bilim Sanat Merkezi Okulunda yapıldı. Konferans salonunda gerçekleşen etkinliğe Ticaret İl Müdürümüz Yavuz Selim AYKAN , okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
“Bilinçli tüketici ihtiyaçlarını belirlerken aile bütçesini de göz önünde bulundurur”
Programda söz alan Ticaret İl Müdürümüz aynı zamanda Sinop İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Yavuz Selim AYKAN ilk olarak öğrencilere tüketici, üretici ve satıcı kavramlarının tanımını yaparak sunumuna başladı. Bilinçli tüketicinin özelliklerinden bahseden AYKAN, bilinçli bir tüketicinin önce ihtiyaçlarını belirleyen tüketici olduğunu söyledi. “Bilinçli tüketici ihtiyaçlarını belirlerken aile bütçesini de göz önünde bulundurur. Alışverişe gitmeden önce bir ihtiyaç listesi hazırlar ve böylece israftan kaçınır. Alacağı ürünleri önem sırasına göre sıralar ve reklamların etkisinde kalmaz” dedi.
“Görmeden satın aldığımız ürünlerde güvenilir internet sitelerini tercih etmeliyiz”
Aldığımız malların fiş veya faturasını mutlaka istemenin devletimizin bütçesine gelir sağlayacağını unutmamalıyız, diyen İl Müdürümüz , “Satın aldığımız yiyecek maddelerinin üretim tarihi ile son kullanma tarihine dikkat etmeliyiz. Görmeden satın aldığımız ürünlerde güvenilir internet sitelerini tercih etmeliyiz. Elektronik ticarette güvenli alışveriş için Ticaret Bakanlığımızın güven damgalı siteleri içeren sayfasından kontrolleri yapmalıyız.” diye konuştu.
Ayıplı (kusurlu) mal ve ayıplı hizmetin tanımını da yapan AYKAN, ayıplı mal sonrasında tüketicinin sözleşmeden dönme, satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarılmasını isteme ve ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme gibi haklarının olduğunu da sözlerine ekledi. Sunumunun son bölümünde öğrencilere mesafeli sözleşme, garanti belgesi gibi kavramları açıklarken ve Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığının görevlerini ve sorumluluklarını anlattı.
“Geleceğimiz olan siz değerli öğrencilerimizin bilinçli bir tüketici olması bizim için önemli”
Sunumun ardından sözlerine devam eden Ticaret İl Müdürümüz Yavuz Selim AYKAN düzenlenen etkinliğin amacının küçük yaştan itibaren tüketicinin bilinçlendirilmesi ve karşılaşacakları sorunların çözümü konusunda nereye, nasıl başvuru yapılabileceği konusunda bilgi vermek olduğunu söyledi. AYKAN “Geleceğimiz olan siz değerli öğrencilerimizin bilinçli bir tüketici olması bizim için önemli. Bizi sizlerle buluşturan Okul Müdürümüz Sayın Tamer YURTSEVEN’e teşekkür ediyorum” dedi.
Programın son bölümünde soru cevap bölümünde öğrencilerin soruları yanıtlayan İl Müdürümüz AYKAN ; Tüketici hakem heyetlerinin görev alanını belirleyen başvuru sınırları, tüketici uyuşmazlıklarının değerleri açısından her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ilan edilen yeniden değerleme oranında belirleniyor. Bu kapsamda 2022 yılı için 1 Ekim'den itibaren 30 bin liranın altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe veya il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılıyorken 2023 yılından itibaren 66 Bin Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetimize başvurabilirsiniz.diyerek öğrencilerle birlikte hatıra fotoğrafı çekildi.